Inulina

Inulina je prebiotik, što znači da je hrana za korisne bakterije u našem digestivnom sistemu. Podstiče rast dobrih bakterija, što rezultira smanjenjem loših i patogenih bakterija, doprinoseći našem opštem zdravlju.

Predstavlja rastvorljivo dijetalno vlakno prirodnog porekla:

potiče od korena cikorije i dokazano je da ima niz koristi za zdravlje. Može se koristiti kao zdrava zamena za šećer i masti u svakodnevnoj ishrani. Ona se ne vari u našem telu, već se razgrađuje tek kada dospe u debelo crevo, pod dejstvom enzima koje proizvode bakterije u tom okruženju. One ga koriste kao hranu.

Jedna od glavnih prednosti inuline :

je njena sposobnost da podstakne rast korisnih bakterija u crevima, dok istovremeno smanjuje broj patogenih bakterija. To može doprineti poboljšanju opšteg zdravlja digestivnog sistema i jačanju imuniteta.

Osim toga, ima niz drugih zdravstvenih koristi.

Pomaže u regulaciji probave, ublažava simptome zapaljenja debelog creva i može poboljšati apsorpciju kalcijuma, što doprinosi zdravlju kostiju. Takođe se istražuje njena uloga u kontroli telesne težine, regulaciji nivoa šećera u krvi i podršci kardiovaskularnom zdravlju.

Koje su prednosti korišćenja inuline?

Osim što povećava apsorpciju kalcijuma, što doprinosi zdravlju kostiju, inulin takođe ublažava simptome zapaljenja debelog creva i poboljšava varenje.

Takođe pomaže u kontroli telesne težine jer dovodi do manjeg unosa kalorija i pruža osećaj sitosti. Poboljšava kardiovaskularno zdravlje smanjenjem krvnog pritiska, a takođe može smanjiti kiselost u organizmu. Takođe doprinosi boljem imunitetu kroz poboljšanu apsorpciju mikronutrijenata.

Jačanje imunološkog sistema

Istraživanja pokazuju da prebiotici u ishrani stimulišu formiranje T-ćelija, ključnih za odbrambeni sistem organizma. Ovi sastojci, hraneći korisne bakterije, podržavaju imunitet sistema za varenje i celokupnog organizma.

Benefiti za decu i odojčad

Bebe imaju koristi od prebiotika čak i dok su u majčinom stomaku, a postoji i uverenje da mogu smanjiti rizik od ekcema, ubrzati rast i metabolizam, te povećati toleranciju na mleko i mlečne proizvode.

Inulina je pogodna za dijabetičare

Ima manju energetsku vrednost u poređenju sa drugim ugljenim hidratima. Zbog toga što se ne vari u želucu i tankom crevu, minimalno utiče na nivo šećera u krvi, što ga čini pogodnim za dijabetičare.

Regulacija nivoa glukoze

Studije ukazuju da redovna konzumacija prebiotika može smanjiti apetit i rizik od dijabetesa tipa 2, održavajući stabilan nivo glukoze u krvi.

Olakšava varenje i ublažava simptome zapaljenja debelog creva Prebiotici u hrani smanjuju simptome zapaljenja debelog creva i povoljno utiču na crevnu mikrofloru, što olakšava proces varenja.

Očuvanje zdravlja kostiju

Inulin poboljšava mineralnu gustinu kostiju, čime doprinosi prevenciji osteoporoze.

Smanjenje metabolizma masti u organizmu

Dijetalna vlakna, poput inuline, važna su komponenta u ishrani i mogu sprečiti prekomernu apsorpciju masti u organizmu.

Regulacija pH vrednosti

Prebiotici doprinose snižavanju pH vrednosti u debelom crevu, što može smanjiti rizik od raka debelog creva. Takođe podstiču proizvodnju butirata, koji je povezan sa apoptozom kanceroznih ćelija i povećanjem antioksidansa u crevima.

Cena se redovno ažuri

Facebook
Instagram
error: Sadržaj je zaštićen!
Scroll to Top