Alge

Alge se najviše koriste u makrobiotici kao i u veganskoj ishrani. Imaju veoma bogato nutritivno svojstvo i koriste se kao lekoviti dodaci ishrani. Spadaju u najkvalitetniju hranu koju je priroda podarila čoveku. Toliko su nutritivno bogate različitim vitaminima i mineralima da se od davnina koriste kao hrana ali i kao pomoćno sredstvo u prirodnoj medicini za lečenje različitih oboljenja.

U farmaceutskoj industriji alge se koriste za proizvodnju različitih lekova i dodataka ishrani.

U kozmetologiji za proizvodnju različitih kozmetičkih preparata za negu kose, lica i tela. Dakle, širok je spektar njihove upotrebe a još je značajniji njihov uticaj na naše zdravlje. Zbog toga se preporučuje njihovo svakodnevno konzumiranje kao dodatak ishrani.

Asortiman algi:

  • Vakame
  • Arame
  • Hidžiki
  • Kombu
  • Nori
  • Kelp
  • Dulse
  • Spirulina
  • Hlorela

Svaka alga ima svoje specifičnosti, ali sve dele neke zajedničke karakteristike. Imaju rashlađujući efekat na organizam, slanog su ukusa, poseduju detoksikujuća svojstva, razbijaju i transformišu gnoj i sekrete, dobar su diuretik, čiste organizam od radioktivnih rezidua, pospešuju metabolizam, čiste limfu, smanjuju kiselost organizma, pokreću rad jetre (jačaju ki energiju jetre), te pozitivno deluju na rad štitne žlezde.

Preporučuju se i u programima mršavljenja, kao i za smanjenje holesterola i masnoće u krvi.

Po tradicionalnoj medicini kao namirnice imaju ,,potapajući’’  karakter, što znači da energiju tela vode ka dole i u dubinu, u unutrašnjost. Sadrže želatinozne supstance kao što su algin i agar, koje naročito pozitivno utiču na pluća i sistem organa za varenje.

Najidealniji način da ih unosite  jeste kao redovan dodatak u raznim jelima 5 do 15 g dnevno.

Bogate su brojnim vitaminima i mineralima, a naročito jodom, kalcijumom i gvožđem.

Sirove ili sušene  bogate su jodom, koji utiče na održavanje zdrave funkcije štitne žlezde, magnezijumom, gvožđem, ali i kalcijumom. Zapravo, predstavljaju najbogatiji izvor kalcijuma biljnog porekla.

Imaju više vitamina C nego narandža.

Osim toga, sadrže i veliku količinu proteina. U zelenim algama ga ima oko 20%, dok u spirulini čak 70%. Poseduju antivirusna, antibakterijska i antiiniflamatorna svojstva. Takođe sadrže polisaharide, važne za prevenciju degenerativnih bolesti, uključujući kardiovaskularne bolesti i dijabetes tip 2.

Utiču na dobro raspoloženje, poboljšavaju funkciju jetre, stabilizuju šećer u krvi. Mogu se koristiti i kao začin, jer obično, količina algi koja je potrebna je mala, pa stoga neka vas ne obeshrabri relativno visoka cena ove namirnice.

Cena se redovno ažurira

 

Facebook
Instagram
error: Sadržaj je zaštićen!
Scroll to Top