Nori alge za Suši 10 listova

299.00RSD

Sadrže i određena prirodna ulja koja doprinose zdravlju arterija, kao i taurin, aminokiselinu koja smanjuje krvni pritisak
Kategorije: , , Oznake: , ,

Nori alge za Suši  

 

Nori alge su pre svega poznate po korišćenju u pripremi japanskog specijaliteta, sušiija, a upotrebljavaju se još i kao dodatak u pripremi supa, salata i prženog pirinča.

Vrlo su ukusne blago tostirane. Nori alge obiluju vitaminom A (čak 2-4 puta više nego što ga ima ista količina šargarepe). Bogate su belančevinama, vitaminima B i C, kacijumom i gvožđem, nijacinom (vitamin B3).

Nori alga sadrže i određena prirodna ulja koja doprinose zdravlju arterija, kao i taurin, aminokiselinu koja smanjuje krvni pritisak.

Korišćenje  :

Alge se upotrebljavaju kao dodatak u pripremi supa, salata, prženog pirinča i naravno sushija.
Vrlo su ukusne i samo tostirane. Dovoljno je narezati ih na tanke vrpce.

Priprema :

Listove pre kuvanja ne treba prati i namakati. Kako bi se povećala njihova probavljivost ipak je neophodno blago ih termički obraditi: uglavnom se tostiraju tako što se svetla strana drži oko 15 cm iznad lagane plinske vatre, ili se peku u pećnici na 150 stepeni (20-30 minuta uz stalno okretanje).

Način pripreme

1. Pirinač oprati u nekoliko voda. Zatim ga u šerpi potopiti sa 2 šolje vode i ostaviti da odstoji 30 minuta. Nakon toga uključiti ringlu i kada proključa smanjiti temperaturu na minimalnu, pa kuvati poklopljen pirinač još 10 minuta. Zatim isključiti ringlu i ostaviti poklopljen pirinač još 20 minuta. Nakon toga izvaditi ga na oval ili tepsiju i poprskati ga rastvorom od šećera, soli i sirćeta, pa ga laganim pokretima mešati da bi svako zrno ostalo rastresito. Kada se ohladi, prekriti ga vlažnom krpom do slaganja sušija.

2. Napraviti zamenu za wasabi: izmiksovati u blenderu grašak, ren i senf. Staviti ga u frižider da se hladi.

3. Napraviti omlet od jaja i pažljivo ga urolati kao palačinku.

4. Iseći krastavac i šargarepu na podjednake štapiće.

Važno: pre počnetka pravljenja suši rolnica ili “knedlice” napraviti mešavinu vode (3dl) i sirćeta (3kašike) kojom će se vlažiti dlanovi da se pirinač ne bi lepio za ruke.

5. Pri slaganju sušija iskoristiti maštu. Primer: na asuricu za rolanje (tatami) staviti nori algu (iznad ringle ili otvorenog plamena ispraviti algu ako je u pakovanju bila savijena ).

Zatim prekriti je tankim slojem pirinča (ostaviti na ivicama alge oko 1cm bez pirinča). Naneti vasabi u tankom sloju u vidu linije na mesto gde će ići i ostali sastojci pa po izboru:omlet, riba ili povrće.

Tatamijem sve to urolati u rolnu. Rolnu seći na širinu od 2 cm da bi se dobio presek: u centru povrće, riba, omlet, okolo pirinač i sve to obmotano nori algom.

Savet: Pravljenje sušija je umetnost koja se uči godinama. Neka vas ne obeshrabre početničke muke (kojih će sigurno biti).

Sastav  :

nori alge sušene u  listovima

Nori alge za Suši 10 listova
Scroll to Top