Leblebija pečena neslana (naut) 100g

49.00RSD

Možemo reći da je pečena leblebija veoma zdrava grickalica koja vam može poslužiti kao zdrava užina. Leblebija je prebogata proteinima i vlakinima, a kao prateći elemeti su vitamini i minerali za koje nauka ima dokaze da su od velike  važnosti za naše zdravlje.

 

Leblebija pečena neslana (naut) 100g

Možemo reći da je pečena leblebija veoma zdrava grickalica koja vam može poslužiti kao zdrava užina. Leblebija je prebogata proteinima i vlakinima, a kao prateći elemeti su vitamini i minerali za koje nauka ima dokaze da su od velike  važnosti za naše zdravlje.

Jedna šolja ove namirnice vam takođe obezbeđuje 50 % dnevne potrebe organizma za kalijumom, 2% za vitaminom A, 13% za vitaminom C, 69% za gvožđem, 55% za vitaminom B6 i 57 % za magnezijumom.

Pored svega toga leblebija sadrži i vitamin K, gvožđe, fosfor, cink, bakar, mangan, i selen.

Veoma dobar izvor gvožđa, čak i kuvana leblebija sadrži duplo više gvožđa od jednake količine mesa. Količina kalcijuma u leblebiji je takođe visoka i udružena je s belančevinama koje povećavaju njegovu apsorbciju.

Jedna od najvažnijih promena koje treba da usvojite da biste snizili pritisak jeste da jedete namirnice koje su siromašne natrijumom. Pored toga tu je kalijum koji je jednako važan za normalizaciju krvnog pritiska.

Naut je zasigurno jedan od najboljih izvora proteina, vlakana, B6 vitamina, gvožđa i magnezijuma. Za vegane i sve one koji su alergični na gluten. Leblebija je bogata i esencijalnim amino kiselinama koje telo nije u mogućnosti da stvori samo, kakav je slučaj sa neesencijalnim amino kiselinama.

Ako su u obroku zastupljene i žitarice, takav obrok ima potpuni sastav potrebnih aminokiselina.

Leblebije imaju nizak glikemijski indeks. Sadržaj kalcijuma, magnezijuma i kalijuma u lišću leblebije veći je nego u spanaću i kupusu dok je sadržaj gvožđa, cinka i bakra približno jednak.

Rezultati ovog istraživanja mogli bi imati veliku važnost za zemlje gde se leblebija i uzgaja, a to su pre svega Indija, Srednji istok i Srednja Evropa.

Istraživanja su pokazala da dijabetičari tipa 1 koji često konzumiraju namirnice bogate vlaknima imaju snižen nivo glukoze, a kod dijabetičara tipa 2 se može poboljšati nivo šećera u krvi, lipida i insulina. Stručnjaci preporučuju 21-25 g dijetalnih vlakana dnevno za žene i 30-38 g za muškarce.

Leblebije imaju veoma nizak glikemijski indeks.

Gvožđe, fosfati,  kalcijum, magnezijum, mangan, cink i vitamin K koji se nalaze u leblebiji doprinose zdravlju i jačini kostiju. Ipak treba biti oprezan kad su u pitanju ovi minerali jer previše fosfora. Premalo kalcijuma može rezultirati slabljenjem kostiju.

Kombinacija vlakana, kalijuma, vitamina C i B6 te manjak holesterola je odlična za održavanje zdravlja srca. Nećete tek tako skinuti kilograme, ali će definitivno poboljšati rad unutrašnjih organa. Ubrzaće vam metabolizam, pa samim tim i pospešiti probavu.

U ponudi imamo i pečene slane Leblebije.

Nutritivna vrednost na 100g:

Energetska Vrednost Kcal 364

Energetska Vrednost KJ

Masti 6g

zasićene masti 0g

Ugljeni hidrati 60g

Šećeri 0g

Vlakna 17g

Proteini 19g

Pakovanje 100g rf

Cena se redovno ažurira

Facebook
Instagram
error: Sadržaj je zaštićen!
Scroll to Top