Proteinska ishrana

Proteinska ishrana koja se bazira na visokom unosu proteina (belančevina), a najčešće podrazumeva i što niži unos masti i ugljenih hidrata. Proteini su esecijalni elementi koji kao i voda predstavljaju osnovne gradivne materije odgovorne za razvoj i rast mišića, kostiju, ligamenata i tkiva.

Pored toga, pravilno varenje i očuvanje imunološkog sistema su takođe u funkciji belančevina. Stoga ih je izuzetno bitno unositi u pravilnim količinama u organizam i na napravilan način.

Šta se dešava kada jedete hranu bogatu belančevinama.

Kаdа jedete hrаnu kojа ih sаdrži sokovi zа vаrenje iz želuca i creva rаzlаžu proteine u hrаni na osnovne jedinice, аminokiseline. Aminokiseline se onda ponovo spajaju dа bi se proizvele belančevine  koji su potrebni telu. Zavisno od toga koje se aminokiseline spajaju, stvaraju se enzimi, hormoni, mišići, organi i mnoga druga tkiva u našem organizmu od strane nagrađenog proteinskog molekula.

Postoje dve vrste aminokiselina:

Neesencijalne aminokiseline koje telo može samostalno da proizvede i esencijalne aminokiseline kojih ima 9. Njih telo ne može da ih proizvede već moraju da se unose hranom.

Konzumacija dovoljne količine belančevina doprinosi zdravlju kostiju. Može čak i smanjiti rizik od osteoporoze, tako što pomaže da se održi prava gustina kostiju. Smanjuje i šanse od lomljena kostiju, te odlaže njihovo “starenje”.

Ovakav vid ishrane može ojačati i imuni sistem

Jak imuni sistem – prva i najjača brana organizma. Ipak, padovi imuniteta neretko se događaju, a uglavnom su uzrokovani lošom ishranom ili prosto – nezdravim načinom života.

Ovakav način ishrane omogućava veoma brzo gubljenje viška telesne težine, odnosno masnih naslaga.

Šta se zapravo dešava u telu kada se drži ova dijeta?

Uloga proteina nije da istopi višak kilograma. Iako se neke amino kiseline koriste za stvaranje enzima koji omogućavaju razlaganje hrane, tu nije njihova caka.  Njihov posao je drže sitost!

Mnogo su teži za varenje, pa telu treba više vremena da ih razgradi. Ova razgradnja je pravi posao za vaše telo, koji ono ne može da obavi, a da pri tom ne troši neki izvor energije. Više posla, dakle, automatski podrazumeva više potrošene energije, odnosno više potrošenih kalorija. To je dupla korist.

Vi zapravo unosite manje kalorija kroz obroke i trošite više kalorija za njihovu razgradnju nego kada se hranite svojom uobičajenom ishranom.

Činjenica da se sporije razgrađuju, znači da proteini duže ostaju u telu i sporije se izbacuju. Samim tim, oni igraju svoju ulogu u održavanju sitosti, čime potpomažu proces mršavljenja.

Suština mršavljenja kod ove dijete nije u samom unosu proteina i održavanju sitosti , već u smanjenom unosu ugljenih hidrata.

Ugljeni hidrati su ti koji zapravo izazivaju gojaznost i stvaranje viška masnih naslaga. Oni se u telu razlažu na proste šećere koji naše ćelije koriste kao gorivo. I to je u redu, sve dok ne unesemo višak tog goriva. Onda telo počinje da čuva taj višak u masnim naslagama i u celulitu.

Kada povećate unos belančevina povećajte i hidrataciju i bićete sasvim bezbedni. Hidratacija, bi i inače trebalo da vam bude među prioritetima, naročito ako se bavite sportom.

 

Facebook
Instagram
error: Sadržaj je zaštićen!
Scroll to Top