Smokva suva 100g

60.00RSD

Suve smokve su lek za čir na želudcu.

Smokva suva 100g

Suva smokva obiluje mineralima i to kalcijumom, cinkom, selenom, kalijumom, bakrom i gvožđem. Ova dva poslednja nabrojana su veoma značajna za stvaranje eritrocita i pomažu za lečenje anemije. Smokva ima nešto više kalorija od svežih ali su takođe visoko koncetrovani izvori antioksidanasa, vitamina i minerala.

Poput svežeg voća i suve smokve obiluju vitaminima iz B grupe.

Oni su odlični za naš mozak te nam popravljaju raspoloženje i usporavaju starenje.U njih ubrajamo pantoten, niacin, piridoksin i folnu kiselinu.

Oni zajedno učestvuju u metabolizmu masnoća, belančevina i ugljenih hidrata. Kalijum je nezamenljivi i sastavni deo ćelija, kao i telesnih tečnosti koji su veoma važne za regulaciju krvnog pritiska i pravilnog srčanog ritma. Kalcijum u suvim smokvama daleko nadmašuje ono u kravljem mleku, što mnogi ne znaju.

Ukoliko primetite nagli pad energije, malaksalost i opštu klonulost organizma, nema vam boljeg leka nego jesti smokve. Tako ćete energiju odmah nadoknaditi i vratiti se u red. Nervoza, stres, nesanica, loša .

Smokve deluju i antikancerogeno, zahvaljujući kumarinima i benzaldehidima.

Ovi spojevi pomažu kod raka prostate i kancera kože. Sušene smokve u maslinovom ulju se naročito preporučuju za jačanje potencije i kod problema sa plodnošću kod oba partnera. Ova slatka i sočna voćka dostupna je sredinom leta i početkom jeseni.

Mnogi od nas imaju običaj da prave razne ukusne kolače sa smokvama, i naravno, neizostavno je slatko od smokvi. Stručnjaci za endokrinologiju i nutricionisti iz celog sveta preporučuju konzumiranje smokvi, savetuju da ih ne smemo izbegavati. Smokve sadrže veliku količinu vode, između 70-80% otprilike.

Pored toga sadrže mali procenat saharoze, glukoze i fruktoze (svega 12%).Što se tiče vitamina i minerala, smokve sadrže sledeće: Gvožđe, kalcijum, kalijum, magnezijum, fosfor, cink, flavonoide, vitamin E, vitamin B kompleksa, i vitamine C I A.Takođe, smokve sadrže veliki procenat vlakana.

Da li ćete se ugojiti ukoliko konzumirate smokve? Naravno da ne, ukoliko tokom sezone pojedete oko 3-4 smokve dnevno.

Sušena smokva sadrži veću količinu kalijuma (850 mg na 100 grama), magnezijuma i više vlakana. Prilikom sušenja, bitna svojstva smokvi se uvećavaju, ali se takođe povećava i nivo šećera. Konzumiranje smokvi i uopšte suvog voća se preporučuje osobama koje se oporavljaju od neke bolesti ili operacije, a takođe i slabim i anemičnim osobama.

Prirodni laksativ i diuretik

Jako je zdravo dan započeti doručkom u koji ćete uključiti i 2-3 smokve, sa šoljom jogurta. Zahvaljujući svojim sitnim semenkama, smokve pozitivno utiču na rad creva i pospešuju adekvatno pražnjenje creva.

Poznato je njeno i zaceljujuće dejstvo tako da ukoliko imate neku upalu u crevima, ili u stomaku, smokve će Vam pomoći kao prirodni lek za ublažavanje manjih infekcija.

Smokve su jedno od voća sa najvećim sadržajem kalcijuma i folne kiseline, pa su idealne za jačanje kostiju.

Upravo se kod žena javljaju problemi uzrokovani manjkom kalcijuma i folne kiseline u organizmu, bilo da se radi o naslednim faktorima, lošem načinu ishrane ili o hormonskim promenama u menopauzi.

Nutritivna vrednost na 100g:

Energetska vrednost 249 kCal

Proteini 3g

Ugljeni hidrati 63g

Šećeri 47g

Vlakna 9g

Masti 0g

od kojih zasićene 0g

Pakovanje 100g rf

Zemlja porekla Turska

Original pakovanje 2kg

Cena se redovno ažurira

Facebook
Instagram
error: Sadržaj je zaštićen!
Scroll to Top