Cvekla u prahu 100g We Are One

560.00RSD

Ima visok sadržaj gvožđa i vitamina C. Vitamin C povećava apsorpciju gvožđa-minerala koji je odgovoran za formiranje hemoglobina

Cvekla u prahu  

Sastav:

100%  cvekla u prahu

Cvekla od minerala sadrži :

kalijum, gvožđe, mangan, bakar, jod, sumpor… Od vitamina najprisutniji su vitamin B1, B2, folna kiselina, kao i vitamin C. Za razliku od ostalog povrća, sadrži i određenu količinu kobalta, što se preporučuje vegetarijancima, odnosno veganima koji ne jedu ni mleko, meso, sir i jaja, a kobalt je neophodan u sintezi vitamina B12. 

Cvekla i sok od cvekle su poznati po brojnim pozitivnim efektima na ljudsko zdravlje – dobra cirkulacija, snižavanje krvnog pritiska, kao i unapređenje sportskog učinka. Mnogi od ovih pozitivnih efekata se vezuju za bogat sadržaj „neorganskih nitrata“.

Nutritivna vrednost

Najveći deo cvekle se sastoji od vode – 87%, na „šećere“ otpada 8%, na proteine oko 1,5%, dok na vlakna 2-3%. 100 gr cvekle ima oko 45 kCal.

Kada govorimo o ugljeno-hidratom profilu cvekle, važno je napomenuti dominaciju prostih hidrata – saharoze, kao i glukoze i fruktoze (skoro 80%), ali problem čine i tzv. 

FODMAPs (Fermentable Oligo-, Di-, Mono-saccharides and Polyols), tj. kratkolančani ugljeni hidrati koji su nesvarljivi, ali fermentiraju u našim crevima i uzorci su digestivnog diskomfora kod osetljivih (nadimanje, grčevi, gasovi, proliv)… Ali doprinose i održavanju normalne crevne mikroflore (prebiotici).  

Tajna ruskih stogodišnjaka  

Upoznajmo se sa najmoćnijim antioksidansima, pigmentima iz cvekle, koji joj daju živopisnu boju – betalainima (grupa pigmenata koji u molekulu sadrže azot).

Postoje dve grupe betalaina – betacijanini i betaksantini. Betacijanini su pigmenti crveno-ljubičaste boje, dok su betaksantini žućkaste boje.

U „crvenkastoj“cvekli dominiraju betacijanini, od kojih je najpoznatiji – glavni pigment cvekle, betanin. Tu su i manje zastupljeni betaksantini od kojih je najpoznatiji – moćan antioksidans – vulgaksantin (prisutni u „žućkastoj cvekli“).

Svoju antiokisdansnu moć duguju aktivaciji brojnih enzima koji učestvuju o borbi sa slobodnim radikalima (glutation-S-transferaze…), smatra se da ublažavaju upalne procese blokirajući aktivnost enzima koji učestvuju u stvaranju medijatora zapaljenja (ciklooksigenaze…).

Pomenimo i neutralizaciju štetnih efekata homocisteina, zahvaljući još jednom sastojku cvekle –betainu koji deluje zajedno sa S-adenozil-metioninom, folnom kiselinom i vitaminima B6 i B 12, smanjujući nivo homocisteina, koji se u poslednje vreme sve više smatra jednim od faktora rizika oboljenja krvnih sudova i srca… Betain može pomoći i kod „masne jetre“.

Betain je jedan od glavnih aktera reakcija transmetilacije, gde preko S-adenozil-metionina učestvuje u sintezi DNK i RNK, karnitina, kreatina, neurotransmitera, regeneraciji tkiva i sintezi fosfolipida (gradivnih elemenata svake naše ćelije)….Pored betalaina, tu su i moćni antocijani.

Cvekla kao NO-reaktor

Cvekla i sok od cvekle su bogati izvori neogranskih nitrata i nitrita. Novija istraživanja pokazuju značaj nitrata, nitrita, tj. azot-oksida (NO) koji iz njih nastaje – u ćelijskoj komunikaciji (signalni mehanizmi), u vazodilataciji (širenju krvnih sudova), kao i snižavanju krvnog pritiska.

A tu je i efekat na naše drage mišiće – uticaj na izdržljivost i performanse (uticaj neogranskih nitrata na funkciju mitohondrija – proizvodnja energije, kao i na svrsishodnije korišćenje dostupnog kiseonika).

Neki će reći…čekajte, a šta je sa kancerogenim nitrozoaminima (vezano pre svega za mesne prerađevine, aditive, konzervanse za meso…i sl.)?

Najkraće rečeno, nitrozoamini nastaju iz nitrita kada se izlože visokoj temperaturi u prisustvu amino kiselina. Retko kada se povrće izlaže tako visokim temperaturama da bi došlo do „kancerogene transformacije“…

Problem oksalata

Cvekla je bogat izvor ovog antinutrijenta. Cvekla ima dosta oksalne kiseline (338mg/100g cvekle ), a ona negativno utiče na apsorpciju kalcijuma i ostalih minerala. Ljudi koji pate od osteoporoze, kao i oni sa kamenom u bubregu bolje da budu oprezni i da ne preteruju sa cveklom.

Crvena mokraća i stolica

Jedan od „znakova za paniku“ kod redovne konzumacije ovog povrća je i crvenkasta prebojenost urina, kao i stolice. Nema razloga za strah, uzrok tome su pigmenti prisutni u ovom povrću. Ali ako dođe do promene boje urina i stolice, a da u prethodnih 24-48 sati niste konzumirali cveklu, onda imate opravdanog razloga za brigu.

Cvekla se odavno smatra važnim izvorima esencijalnih nutrijenata i izuzetnom hranom za krv. Cvekla u prahu ima visok sadržaj gvožđa i vitamina C.

Vitamin C povećava apsorpciju gvožđa-minerala koji je odgovoran za formiranje hemoglobina. Vitamin C je moćan antioksidant i ključan za proizvodnju kolagena. Takođe, cvekla je odličan izvor proteina i kalcijuma.

Način upotrebe:

jednu do dve kašičice cvekle  1-2 dnevno izmešati sa voćnim sokom ili dodati u smuti. Najbolje je upotrebiti proizvod na temperaturi ispod 42°C da bi se sačuvali svi hranljivi sastojci sirovog praha. Proizvod ne sadrži veštačke boje, aditive, konzervanse, zaslađivače i gluten.

Cvekla u prahu 100g  We Are One

Scroll to Top