Heljda

Količine proteina koju u sebi sadrži heljda su visoke biološke vrednosti. Proteine iz heljde organizam može u velikom procentu da iskoristi, što se objašnjava visokom koncentracijom svih esencijalnih aminokiselina.

Ne sadrži gluten!

Za razliku od žitarica mogu je koristiti čak i oni osetljivi na gluten, kao i oni koji boluju od celijakije.

Bogata je hranljivim sastojcima!

Sadrži brojne minerale i odličan je izvor mangana, manezijuma i bakra. Takođe, sadrži i gvožđe, fosfor, cink i selen. Značajan procenat preporučene dnevne doze ovih minerala možete uneti upravo uz pomoć heljde. Kada je reč o vitaminima dobar je izvor pre svega vitamina B kompleksa, posebno vitamina B6, niacina i roboflavina.

Smanjuje rizik od srčanih bolesti

Najveći kvalitet sa najvećim pozitivnim dejstvom na zdravlje, je upravo visok nivo antioksidanata koji ona sadrži. Uloga antioksidanata u telu je eliminisanje slobodnih radikala koji se smatraju jednim od glavnih uzroka za nastanak kancera i srčanih oboljenja.

Takođe, istraživanja su pokazala da rutin, poznatiji kao vitamin P, koji se nalazi u heljdi, smanjuje nivo lošeg (LDL) holesterola u krvi, a povećava nivo dobrog (HDL) holesterola.

Na ovaj način sprečava se nastanak ugrušaka koji dovode do srčanog i moždanog udara, a smanjuje se i rizik od nastanka ostalih kardiovaskularnih bolesti.

Cena se redovno ažurira

 

Facebook
Instagram
error: Sadržaj je zaštićen!
Scroll to Top