Hleb i testenine

Zašto su hleb i integralne testenine zdravije od popularne bele? Glavna razlika između integralne i rafinisane makarone je u načinu prerade žitarica.

Integralne testenine se prave od žitarica čije zrno nije obrađeno

Dok se za proizvodnju obične, rafinisane testenine procesom obrade odvaja zrno od opne (mekinja). Tako se gubi na nutritivnoj vrednosti celog zrna žitarice jer se vlakna, minerali i vitamini nalaze upravo u delu koji se obradom eliminiše.

Mada se neke hranjive materije, poput gvožđa ili B vitamina, često dodaju u belu testeninu kako bi se stvorio „obogaćeni“ proizvod. Bez obzira na to ona se ne može meriti s prirodnim prednostima nerafinisane, integralne testenine.

Kalorja isto, vlakana više

Kalorijski gledano, i bela i integralna makarona vrlo su slične. Otprilike jedna šoljica makarona od integralne pšenice ima 159 kalorija, dok rafinisana ima 169 kalorija. Svaka sadrži otprilike šest grama proteina, oko gram masnoća i oko 32 grama ugljenih hidrata.

Međutim, integralna testenina ima više nego dvostruko više vlakana. To u velikoj meri utiče na zdravlje i pravilan rad creva i daje duži osećaj sitosti. Zato u svoju ishranu uvedite proizvode od integralnih žirarica.

Facebook
Instagram
error: Sadržaj je zaštićen!
Scroll to Top