Kokosov šećer

Kokosov šećer je proizvod organskog porekla i prirodno je bogat izvor vitamina povišenog nivoa holesterola, insulinske rezistencije i dijabetesa.

Hranljiva vrednost

Bogat je vitaminima, mineralima i aminokiselinama. Pored toga što je zdrava zamena u odnosu na ostale zaslađivače možemo slobodno reći da blagotvorno utiče na naš organizam zato što u svom sastavu sadrži veliki broj vitamina i minerala.

Sadrži kompleks 12 vitamina iz B grupe kao što su vitamini B1, B2, B3, B6, B7, poseban oblik vitamina B6 koji se još naziva i piridoksal. Zatim vitamin B8 poznat jos kao inozitol. Inozitol je neophodan za rad nerava, metaboličke procese u organizmu, utiče direktno na holesterol i raspodelu masti u organizmu.

Pored vitamina B grupe sadrži i vitamin C, zatim veliku količinu gvožđa, čak dvostruko više u odnosu na smeđi šećer koji je ovde najčešće smatran za zdraviji zaslađivač.

Desetak puta više cinka i magnezijuma u odnosu na smeđi šećer daje mu izuzetan nutritivni značaj. Još valja napomenuti da je bogat mineralima kao što su fosfor, hrom, kalijum, bakar i mangan.

Bogat je i aminokiselinama posebno glutaminskom aminokiselinom i sadži 16 od 20 aminokiselina.

Jedna od najznačajnijih karakteristika je nizak glikemijski indeks (GI).

Šta je glikemijski indeks to bi svako ko vodi računa o svom zdravlju morao da zna. Dijabetičari bi posebno morali da obrate pažnju na vrednosti GI (glikemijskog indeksa) u namirnicama koje koriste u ishrani. Glikemijski indeks predstavlja stepen koncentracije šećera u krvi.

Šećer u krvi postepeno raste uzimanjem hrane, samim tim se postepeno smanjuje u momentima kada osećamo glad.

Prilikom varenja šećer iz hrane se oslobadja u naš krvotok, glikemijski indeks će pokazati koliko se brzo šećer iz hrane apsorbuje u krvi.

Neophodno je da redovno pratimo glikemijski indeks, a njegove vrednosti pomoći će nam prilikom kontrole nivoa šećera u krvi. Niz istraživanja su pokazala da ova vrsta šećera ima prirodno nizak glikemijski indeks GI 35. U poređenju sa većinom drugih komercijalnih šećera, kao što su beli rafinisani šećer sa GI 68, med GI 60 ili grožđani šećer koji ima GI 10.

Prevencijom sprečavamo niz ozbiljnih zdravstvenih problema koji mogu da nastanu povećanom koncentracijom glukoze u krvi. Redovnom kontrolom sprečićemo određene bolesti srca i krvnih sudova. Kontrolisaćemo telesnu masu, nivo holesterola i insulinsku rezistenciju.

Cena se redovno ažurira

 

Facebook
Instagram
error: Sadržaj je zaštićen!
Scroll to Top