Badem – Superhrana koja štiti vaše zdravlje

Badem osim što je ukusan, predstavlja izvanredan izvor hranljivih materija koje su ključne za očuvanje našeg zdravlja. Osim nezasićenih masti, koje obilno sadrže, bademi su bogati biotinom, flavonoidima i fenolnim kiselinama. Takođe su izuzetno bogati vitaminima E, C i B kompleksa, uključujući vitamine B1, B2, B3, B5, B6 i B9, uz prisustvo vitamina K.

Posebno važni su proteini koje sadrži badem :

Sa 20-ak badema obezbeđujući oko 6 grama proteina, isto toliko ugljenih hidrata, oko 3 grama vlakana i 14 grama masti. Od te masti, oko 80% čine mononezasićene masti, dok su zasićene masti prisutne samo u manjim količinama, svega 5%, ostatak čine polinezasićene masti.

Zašto treba jesti sirovi badem:

Regulacija holesterola:

Redovna konzumacija badema pomaže u regulisanju holesterola, podižući nivo „dobrog“ HDL holesterola.  Dok istovremeno smanjuje nivo „lošeg“ LDL holesterola zahvaljujući bogatstvu polinezasićenih i mononezasićenih masti.

Kontrola dijabetesa:

Bademi su korisni i u kontroli nivoa šećera u krvi, pomažući u regulaciji apsorpcije i prerade glukoze, smanjujući rizik od komplikacija dijabetesa.

Zdravlje srca:

Zahvaljujući bogatstvu magnezijuma i vitaminu E, bademi podržavaju zdravlje srca, poboljšavajući protok krvi, smanjujući rizik od srčanih oboljenja i zapaljenja arterija.

Badem za kognitivno zdravlje:

Bademi su takođe korisni za kognitivno zdravlje, pomažući u prevenciji kognitivnog propadanja. Tako čuvajući funkciju memorije i poboljšavajući budnost, zahvaljujući vitaminu E, cinku i drugim korisnim nutrijentima koje sadrže.

Bademi su i odličan izvor energije.

koji se može koristiti kao užina ili dodatak raznim jelima.

Sirovi bademi su najzdraviji jer zadržavaju svoju nutritivnu vrednost.

Pečeni badem dodaje se ovsenim kašama, šejkovima, salatama ili kao zdrava užina.

Cena se redovno ažurira

Facebook
Instagram
error: Sadržaj je zaštićen!
Scroll to Top