Badem

Badem je prepun vitamina i drugih elemenata koji našem telu daju potrebnu količinu hranjivih materija i čine nas zdravima.

Osim nezasićenih masti, koje bademi poseduju u značajnoj količini, u bademima se nalazi i biotin, flavonoidi i fenolne kiseline. Bademi su i bogat izvor vitamina E, C i B1, B2, B 3, B 5, B 6 i B 9, te sadrži i vitamin K.

Ipak, najznačajniji su proteini koji se u bademu nalaze, pa tako u 20 – ak badema ima 6 grama proteina. Isto toliko ugljenih hidrata i oko 3 grama vlakana i 14 grama masti. Od toga je čak oko 80 % mononezasićenih masti, i samo 5 % zasićenih, a ostalo su polinezasićene masti.

Lekovito dejstvo:

  • Smanjuje loš holesterol

Ukoliko redovno jedete bademe možete regulisati svoj holesterol. Oni pomažu u podizanju HDL (lipoproteina visoke gustine ili “dobrog” holesterola) i smanjenjenju nivoa LDL (lipoproteina niske gustine ili “loš” holesterol).

Razloge je zato što su bogati polinezasićenim i mononezasićenim mastima. Svakodnevno konzumiranje može da smanji LDL holesterol za čak 15 odsto.

  1. Kontrola dijabetesa

Takođe mogu pomoći u kontroli nivoa šećera u krvi i sprečavaju komplikacije dijabetesa. Zdrave masti, vitamini, vlakna i nekoliko minerala koje sadrži pomažu u regulisanju apsorpcije i preradi glukoze.

Prema istaživanjima mogu pomoći u kontroli dijabetesa tipa 2 kod muškaraca. Pored toga, druge studije su pokazale da mogu da obezbede zaštitu od opasnih skokova šećera u krvi nakon velikih obroka. Ovo umanjuje rizik od nastanka dijabetesa. Da bi se ​​održao zdrav nivo šećera u krvi, jedite ih odmah posle velikih obroka.

  1. Podržava zdravlje srca

Postoje mnoge hranljive materije koje doprinose zdravlju srca. Na primer, bademi su bogati magnezijumom, koji poboljšava protok krvi i kretanje kiseonika i hranljivih materija kroz telo. Ovo zauzvrat može pomoći u kontroli krvnog pritiska i smanjivanju rizika od srčanog napada. Sadrže visok nivo mononezasićenih masti koje se smatraju zdravim za srce.

Oni takođe sadrže vitamin E, antioksidans koji sprečava zapaljenje i oštećenje arterija. Ovo zauzvrat smanjuje rizik od mnogih bolesti srca. Da biste poboljšali zdravlje srca, uključite šaku badema u svojoj svakodnevnoj ishrani. Možete ih uzimati kao užinu ili ih koristite u supi i smutijima.

  1. Poboljšava pamćenje

Takođe se smatraju jednim od najboljih namirnica za mozak. Vitamin E  pomaže u sprečavanju kognitivnog opadanje, povećava budnost i čuva funkcionisanje memorije. Plus, oni su dobar izvor cinka, minerala koji može da zaštiti moždane ćelije od slobodnih radikala. Takođe, vitamin B-6 pomaže u metabolizmu proteina, koje su potrebne za popravku ćelija mozga.

Oni takođe sadrže fenilalanin koji sprečava razvoj Parkinsonove bolesti i takođe povećava proizvodnju moždanih hemikalija poput dopamina i adrenalina. Ove hemikalije su od vitalnog značaja za držanje pažnje i pamćenja. Da povećate memoriju i stimulišete um, jedite desetak jezgri badema dnevno.

Cena se redovno ažurira

 

Facebook
Instagram
error: Sadržaj je zaštićen!
Scroll to Top