Orašasti plodovi

Orašasti plodovi ili koštunjavo voće ne sadrže holesterol i bogati su omega 3 masnim kiselinama. Ostale prednosti zbog kojih treba da jedemo koštunjavo voće je prevencija raznih bolesti, usporavanje procesa starenja i preko potrebna energija.

Uživajte u raznim vrstama orašastog voća kad god imate priliku.

Neizbežne namirnice za dug i zdrav život. Svaka od vrsta ima svoje specifične nutritivne vrednosti i karakteristike. Ipak, zajednički su im hranjivi sastojci koji su delotvorni za ceo naš imuni sistem. Bogati belančevinama, B vitaminom, mineralima, folnom kiselinom i zdravim masnoćama. U pomenute masnoće ubrajaju se nezasićene masne kiseline kao što su omega 3, 6 i 9.

Ove nezasićene masne kiseline smanjuju obim lošeg holesterola (LDL) u našem organizmu, a utiču na povećanje dobrog holesterola (HDL).

Jedna šaka dnevno utiče na bolesti srca, antikancerogena je, pospešuje mršavljenje, odlično je u borbi protiv nesanice, i preporučuje se za bolju memoriju.

Asortiman orašastih plodova:

Domaći orah

Pravo bogatstvo minerala, bogat je kalijumom, magnezijumom, fosforom, gvožđem, vitaminima B kompleksa, vitaminom C. Puni su omega 3 masnih kiselina te pozitivno utiču na pmaćenje, leče upale i krvne sudove, pozitivno utiču na problem sa srcem. Odlični su u smanjivanju lošeg holesterola, a smanjuju i rizik od tromboze.

Domaći lešnik

Kako sirov tako i pečen lešnik je izvor minerala poput magnezijuma, gvožđa, kalijuma, kalcijuma, fosfora, cinka, bakra, vitamina B i E. Ovaj čuvar srca bogat je proteinima odličnim za mišiće, dok vitamina A iz lešnika utiče na jačanje kostiju i pospešuje imunitet.

Sadrži omega 3 i omega 6 masne kiseline, utiče na snižavanje krvnog pritiska. Lešnik je prava preventiva od srčanog udara, pomaže u lečenju bakterijskih infekcija, regulisanju šećera u krvi, odličan je za održavanje vitalnosti organizma.

Pistaći

Ukus orjentalni. Bogati kalijumom, kalcijumom, manganom, fosforom, magnezijumom, vitaminima A, E, B, E. Odlični su u prevenciji kardiovaskularnih bolesti, sadrže L-arginin koji arterije čini fleksibilnijim, samim tim smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara. Efikasni su kod regulisanja lošeg holesterola, dok jedna šaka pistaća dnevno utiče na jačanje memorije.

Indijski orah

Veoma hranljiv i prepun esencijalnih masnih kiselina i minerala kao što je bakar, kalcijum, magnezijum, gvožđe, fosfor, cink, kalijum. Manje sadrži masnoća u odnosu na druge orašaste plodove, od nezasićenih masnih kiselina preovladava oleinska kiselina, koju sadrži i maslinovo ulje, te indijiski orah, zahvaljujući njoj je odličan u preveciji bolesti srca.

Svakodnevno konzumiranje indijskog oraha smanjuje rizik od pojave dijabetesa tip 2, utiče na regulisanje nivoa šećera u krvi, snižava nivo triglicerida. Savršen je antioksidans i odličan je izvor fosfora neophodnog za zdravlje zuba i kostiju.

Brazilski orah

Prava nutritivna bomba, prepun selena koji proizvodi antioksidanse, koji se bore protiv bolesti. Bogat cinkom neophodnim za obnavljanje kože, indijski orah je odlična prevencija za rak prostate. Međutim, unos ove namirnice je ograničen.

Sadrži u sebi dosta vitamina E i B, međutim, zbog određene količine radioaktivnih elementa koje biljka sadrži u sebi, stručnjaci savetuju da se dnevno sme uneti dva do četiri oraha. Brazilski orah ima antivirusno i antikancerogeno dejstvo.

Pekan Orah

Pekan orah je odličan izvor proteina i nezasićenih masnih kiselina. Sadrži pregršt omega 3 i 6 masnih kiselina. Antioksidansi i biljni steroli pronađeni u Pekan orahu snižavaju  loš visok holesterol (LDL), a povćavaju dobar HDL holesterol.

Badem

Sirovi i pečeni bademi se preporučuju u slučaju konstipacije, poremećaja u radu disajnih organa, kašlja, srčanih tegoba, anemije, impotencije i šećerne bolesti. Upotreba badema pomaže i u nezi kose, kože i zuba. Sirovi badem orašasti plod je dobar izvor vitamina E, kalcijuma, fosfora, gvožđa i magnezijuma. Sadrži i cink, selen, bakar i nijacin.

Cena se redovno ažurira

Facebook
Instagram
error: Sadržaj je zaštićen!
Scroll to Top